Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

ΔΙΔΑΧΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

Στην πρώτη Χριστιανική Εκκλησία, κυκλοφορούσαν πολλά κείμενα γραμμένα από Χριστιανούς, τα οποία περιείχαν συλλογές λόγων του Κυρίου Ιησού Χριστού και των Αποστόλων, με δεδομένο ότι ακόμα δεν υπήρχε καν ούτε η Αγία Γραφή ως εγκεκριμένη Χριστιανική συλλογή. Το ότι πολλά κείμενα δεν εγκρίθηκαν από την Εκκλησία ως μέρος της Αγίας Γραφής, μπορεί να μην τους δίνει το Δογματικό κύρος της Αγίας Γραφής, αλλά δεν τους στερεί την ιστορική αξία. Από τα ανευρεθέντα και διασωθέντα αυτά κείμενα, ιδιαίτερη ιστορική σημασία έχει και η Διδαχή των Αποστόλων, λόγω της αρχαιότητάς της, (70 - 100 μ.Χ.), που μας δίνει πληροφορίες για την άμεση μετα-αποστολική εποχή, για το πώς περίπου αντιλαμβάνονταν οι Χριστιανοί της εποχής εκείνης τη Χριστιανική πίστη. Προς καταισχύνη διαφόρων Προτεσταντικών αιρέσεων, στο ιστορικό αυτό κείμενο, είναι προφανή τα εξής βασικά σημεία: α. Η ομολογία του βαπτίσματος στην Αγία Τριάδα, και η τριπλή επανάληψή του. β. Η Εκκλησιαστική νηστεία κάθε Τετάρτη και Παρασκευή. γ. Η καθημερινή Θεία Ευχαριστία, και ειδικά κάθε Κυριακή, ο τρόπος της Λειτουργίας αυτής στην πρώτη Χριστιανική Εκκλησία, και η αναφορά της ως "Λειτουργία" Οι πρώτοι τελούντες την Θεία αυτή Ευχαριστία,είναι οι "προφήτες", εκ των οποίων προέκυψαν οι Επίσκοποι της αμέσως επόμενης γενιάς Χριστιανών. Για τους προφήτες έχουμε εδώ την πληρέστερη γνωστή πηγή του ρόλου τους στην Εκκλησία, και μας βοηθάει να κατανοήσουμε πώς προέκυψαν οι Επίσκοποι μετά από τη μεταβατική ομάδα των Προφητών. δ. Η πρώτη γνωστή αναφορά από την εποχή της Καινής Διαθήκης σε ιερατείο ε. Βρίσκουμε το δίδυμο: "επισκόπους" και "διακόνους", κάτι που αντιστοιχεί στο Αγιογραφικό "Πρεσβυτέρους και Διακόνους", μια και στην αρχαιότατη αυτή προχριστιανική εποχή, ο όρος "επίσκοπος" δεν είχε ακόμα διαχωρισθεί από τον όρο "πρεσβύτερος", κάτι που το βρίσκουμε πλέον σαφώς διαχωρισμένο λίγα μόλις χρόνια αργότερα, στις επιστολές του αγίου Ιγνατίου (προ του 107 π.Χ.). Και παρατηρούμε ακόμα το ότι χειροτονούνταν, και δεν "διορίζονταν" απλώς, όπως συνηθίζουν σύγχρονες αιρέσεις. στ. Σε σωτηριολογικό επίπεδο τώρα, παρατηρούμε την ίδια Ορθόδοξη πίστη για πορεία προς την τελείωση (και όχι την απλή ένταξη "κάπου", του Προτεσταντισμού), τη σωτηριολογική σημασία του βαπτίσματος, που χωρίς αυτό κάποιος δεν μπορεί να κοινωνήσει καν, και βρίσκουμε και την Ορθόδοξη πίστη για το δοκιμαστικό πυρ της Μέλλουσας κρίσεως, κάτι εντελώς διαφορετικό και από το Παπικό Καθαρτήριο, και από την Προτεσταντική κόλαση βασανισμού. ζ. Σημαντική είναι και η αναφορά στην έννοια των "σημείων" της 2ας Παρουσίας, δείχνοντας ότι είναι σημεία της ίδιας εποχής, και καμία σχέση δεν έχουν με τα δεινά της ιστορίας, που ισχυρίζονται σύγχρονες Προτεσταντικές αιρέσεις. Ομοίως και ο Αντίχριστος αναφέρεται ως πρόσωπο, και όχι ως "ομάδα", όπως ισχυρίζονται τέτοιες ομάδες. πηγή pentapostagma.gr.

1 σχόλιο:

  1. Παντως εκτος απο την Αποστολικη Διδαχη και σε αυτη την ιδια την Καινη Διαθηκη αναφερονται και τα 7 μυστηρια . Στα ευαγγελια ο ιδιος ο Χριστος ιδρυει την Θεια Κοινωνια και την Εξομολογηση με την εννοια που δινει η ορθοδοξη εκκλησια . Οι προτεσταντες παστορες που διαβαζουν την βιβλο την διαστρεβλωνουν ενσυνειδητα . Δηλαδη ειναι οχι απλως αιρετικοι αλλα κληρικοι αλλου θρησκευματος με διδαχη αντιθετη της χριστιανικης βιβλου . Ο λαος φυσικα και σε αυτους εφοσον δεν εχει προσβαση στην ορθοδοξη Αγια Γραφη δεν εχει την ευθυνη των ποιμενων του . Το βαπτισμα επισης οπως και το χρισμα αναφερονται σαφεστατα στις Πραξεις των Αποστολων οπου αναφερονται και περιπτωσεις ανθρωπων που οταν πιστεψαν βαπτισαν και τα παιδια τους αρα και ο νηπιοβαπτισμος ειναι συμφωνος με την Καινη Διαθηκη . Οι τρεις βαθμοι ιερωσυνης αναφερονται στις Πραξεις και στις Επιστολες . Το ευχελαιο αναφερεται στην επιστολη του Ιακωβου . Τελος ο γαμος αναφερεται οχι απλως στην επιστολη του Παυλου αλλα η πρωτη ιερολογια γαμου αναφερεται στην ιδια την Γεννεση στην αρχη της ουσιαστικα αυτο το μυστηριο ειναι το πρωτο που ιδρυσε ο ιδιος ο Θεος πολυ πριν την εκκλησια . Επομενως βλεπουμε οτι παρα τις προτεσταντικες κατηγοριες η ορθοδοξη εκκλησια ειναι η μονη που ακολουθει κατα γραμμα την Αγια Γραφη τον λογο του Θεου . Και βεβαια γενναται το ερωτημα γιατι στις δυο τελευταιες δεκαετιες πολλοι εκπροσωποι της εκκλησιας μας προσπαθουνε με μισολογα να υποσκαψουν το κυρος της Γραφης ως περιπου προτεσταντιζοντος βιβλιου ενω ειναι 100 τοις 100 ορθοδοξοα γραμμενο στα ελληνικα η μεν Καινη διαθηκη 15 αιωνες πριν την εμφανιση του Λουθηρου η δε Παλαια Διαθηκη 18 αιωνες μεταφρασμενη στα ελληνικα πριν την εμφανιση του Λουθηρου . Ας μην δωριζουμε στους αιρετικους την ολοδικη μας βιβλο την βαση της πιστης μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή